مجموعة القديس عبد المسيح المقاري الكشفيه بجرجا
كشافة القديس عبد المسيح المقاري

ترحب بك وتتشرف بأن تكون احد افراد خدمتها

عن طريق التسجيل لتستطيع رؤية كافة الاقسام
كشافة القديس عبد المسيح المقاري

ترحب بك وتتشرف بأن تكون احد افراد خدمتها

عن طريق التسجيل لتستطيع رؤية كافة الاقسام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

هـــدفــنــا خـــدمــــتـــكـــم

الرئيسيةGERGA SCOUTأحدث الصورالتسجيلدخول

قصة جميلة وواقعية

كاتب الموضوعرسالة
نيرمو
خادم ربنا
خادم ربنا
نيرمو

انثى عدد الرسائل : 105
العمل/الترفيه : قائدة
القراءة

قصة جميلة وواقعية Empty
مُساهمةموضوع: قصة جميلة وواقعية   قصة جميلة وواقعية Emptyالسبت 24 سبتمبر - 1:08

قصه جميله وواقعيه Smile
ــــــــــــــــــــــــــــ
كان هناك شاب من ذوي الاحياجات الخاصه الشاب ده خرج مع ابوه الي كنيسه فراي الشاب اولاد بيلعبوا كره فاعد يتنطط وكانه بيلعب معاهم وقال لابوه يابابا انا عاوز العب معاهم راح الاب وهو متردد للاولاد يطلب منهم ان يسمحوا لابنه ان يلعب معهم ولكنه كان متردد عشان ممكن محدش يفهم حالته الصحيه , ذهب الاب وطلب من الاولاد وفهمهم حالة ابنه الصحيه وعلي عكس توقعه رحب جدا الاولاد بابنه وقالو ياريت يلعب معانا احنا هنكون مبسوطين جدا ففرح جدا الاب ونده ابنه يلعب معاهم واتقسموا فرقتين ولعبوا كره وجأت ضربه جزاء فاعدوا يفكروا مين يلعبها فقالهم الولد انا فوافقوا جدااا من غير ما يفكروا انهم ممكن يخسروا وشات الكره وسابوه يجيب الجون وفرحوا جدا به وقضوا كل اليوم مع بعض واتصوروا صوره وروح الشاب ده مبسوط جدا واعد يقول لماماته يا ماما انا جبت جون النهارده انا خاليت اصحابي يكسبوا ونام الشاب والصوره ف حضنه ومكنش حد يعرف ان الولد ده مش هيصحي تاني وانه قضي احلي يوم في حياته قبل اما يموت وراح السما واعد يقول لبابا يسوع انا جبت جون النهارده انا مبسوط قوي ارجوك ابسط اصحابي زي ما بسطوني انا بحبهم قوي....

يارب يكون عندنا محبه ذي الاولاد دي ونطلب كل يوم من ربنا انه يدينا محبه عشان نديها للناس
امين +

قصة جميلة وواقعية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قصة جميلة جدا جدا عن الصلاة
» قصة جميلة جدا ادخل وشوف .......
» صيحة جميلة للاكل
» صيحة جميلة قبل الاكل
» ترانيم الباوربوينت جميلة قوى